Friday, May 14, 2010

Ape nak jadi laa.

Hari ni aku bgn tersangat la lewat selama aku hidup aw(klw x salah)..bangun pukul 1.30..bukan pagi tp tengahari..giler ah!mmg x pernah kot aku bgn selewat tu,.hish!ape nk jadi la ngan anak pakcik amir ni..dah la bgn lewat, pastu x tolong mak masak..rasa bersalah giler kot x dapat tlg..tah la nape tbe2 rasa bersalahkan..b4 this rilex je xtlg..haha..kantoi disitu! Maybe dah besar n dah mula fikir benda2 camni..at least aku tlg la kupas bawang ke buah-buahan ke..tp hari ni x tlg lgsg kecuali tlg mkn..hari ayh yg kupas buah..hehe..!teruk, teruk, teruk!

Da ciap mandi sume,wangi2,terus turun dan menuju kearah meja makan..lalu membuka tudung saji dan melihat apa yg ade..tingggg! makanan sudah ade..lauk terung masak lemak dgn ikan goreng..oh tidak,tu bkn lauk yg aku suka..hehe..tgk! 1 ag perangai buruk ku muncul..terus tgk mknn..bkn nk pegi dapur tanya mak ade pape nk ditolong..haish!

Jalan punya jalan pnya jalan, (ceh,mcm umah besa sgt nk jln jauh2) pegi dapur terus capai cawan..tiba2 ternmpk plak laksam(beli je,x mampu buat)..dlm hati berkata 'sape punya laksam ni, mcm sedap je..okei jgk klw mkn laksam dari mkn nasik..nti gemuk'..pastu dan2 je mak ckp "nak ke laksam tu..amek la..mak xabes mkn.." hah!mmg aku nanti2 kan ayat tu dari mak..haha..dan aku pn menjawab dgn penuh gumbira "okeyh! biar ina habis kan"..

Berjln smbil bawak laksam kt meja mkn..pastu ayah tegur, "apsal kuah syirah pucat je..mne pegi sayur ngn sambal untuk laksam?" aku pn mula tersedar,laksam aku kosong je..yg ade hanya kuah ikan..tp xpe,aku bantai je..mkn dgn penuh muka kesian..tiba2 ayh bersuara lagi, "syirah mkn la laksam ayh ni, ayh nk mkn nasik..sedap plak tgk lauk mak buat tu"..hahaha,mmg2..!mmg aku suka ayh mkn nasik sbb laksam ayh nmpk lebih berselera..laksam emak td aku da tolak tepi..(tamak x saya?) ..

Sedang enak menikmati laksam..tiba2 ayh bersuara lagi.......

Ayah: smlm syirah tidur pukul brape??(nada yg agk tegas)
Saya: errrmmm, lewat..(x cakap pn pukul 5stgh pg..tkt punya pasal)
Ayah: bgn lewat..orang dah balik skolah baru nk bgn..!
Saya: hehe (tersenyum simpul sambil melihat laksamku..x sanggup angkat muka..takot kne tanya lagi..tp naseb baek x tanya dah)

Aku teruskan dgn mkn laksam tu..hati dah berdebar2 takot ayah nk amek laptop lepas pukul 12tghmlm.. x sukanya klw cm tu..x tau nk bwt ape klw x on9 or tgk tv..kt tv pn ade cite ape je..dah la xdek astro (xmampu)..hadoi..cam mne ni..dah mcm2 aku fikir negatif..

Ayah bersuara lagi..............

Ayah: jap lagi kemas bilik..kak long dhirah(cousin ku) nk dtg..(nada yg biasa)
Saya: okei..jap lagi ina kemas ea..
Ayah: esok nk pegi ECM (east coast mall) tak..?ade pameran..kite ajk la kak long dhirah skali..
Saya: pameran ape..?
Ayah: pameran pendidikan..
Saya: haa,bley jugak..


Yessss!!akhirnya aku dpt jugak keluar rumah,g jln2..dah smggu lebih aku asyik terperap kt rumah,menghadap laptop..facebook manjang.!! da nk juling da aku dowk tgk fb je..and and and aku lega sgt ayh x tanya lebih2+tak marah..fuhhh!

Dah siap mkn,aku terus naik atas kearah bilik kecil ku..lalu proses mengemas pn bermula..dah siap sume, baru la boley on9...

OK dah! habis cite..!!


XOXO Leena.

No comments:

Post a Comment