Monday, August 30, 2010

LOVE YOU!

I love love love you..! 
sumpah! 
Haa apsal tbe2 aku nk love love neh kn..xdek,(1) td kn masa nak berbuka pose kn ayah kite kn beli kn kte cendol kn..hahaha..gedik ouh! okei la, cendol tu bley blah ag sbb belikan ntok sume org minum..(2) pastu kan sy mintak ayah beli kn puding caramel..that is one of my favorite puding..dannn sy dapat!
(3) Ayah tanya saya (ckp sal ayh kena bersopan,.perlu menggunakan kata ganti nama 'saya'), "nak tak sambal tempoyak+petai+ikan bilis..ayah ade beli..kalau nak, simpan la..jgn hidang nanti habes plak..ayah beli rm2 tu" Wahhh, how sweet is it? saya pula menjawab dengan jual mahalnya.."eh xpe la..kalau ayah nk mkn, tinggal je la sambal tu kt uma"..Ayah berkata lagi.."nak ke tanak?kalau simpan kt umah nanti habes la..bawak balek la, ley mkn kt kampus"..lalu saya menjawab lagi.."oh, bley la kalau camtu..tp kwn2 ina x makan petai..dorang ckp busuk"..Ayah membalas.."alaa xpe la..mkn je ikan bilis tu..xyah amek petai.." Senyuman saya hingga ke pipi dan memberi respon positif terhadap ayah.."okei2, ina bawak balek esok"..Ayah pn berkata.."haa, sampai umah nanti simpan sambal tu..nanti ade yg teramek bwt bukak pose".."Orait!" saya berkata..

(4) Sedang menonton rancangan Ketuk-ketuk Ramadhan, tbe2 terasa plak nk mkn spaghetti..eh knp erk??haaa! sebab host dye tu kn Sheila Rusli, dye masak spaghetti sardin..perghhh! kecur air liur aku tgk..sumpah sedap! lepas tu slow je aku pggl along.."alooongggg, esok bwt spaghetti bley?ina nk bwk balek kampus la..bus ina kn kol 3, nanti sampai da petang..mknn mst da abes kt cafe..ssh plak..along bwt kan spaghetti bley?hehe.." sore gedik aku da kua.. "huh??alaa, xpyah la.." along menjawab.. sore gedik kedua aku kua ag.."alaaaa, ina naakkkk""yelah, nanti ajak ayh gi beli bahan2.." along bersetuju ntok buat spaghettti ntok aku!yeayyy! x sbar nk mkn neh..

Aku mengidam mcm2 plak kn..kalah org mengandung..haih! tp tu la pengorbanan ayah dan along saya yer..dorang baek!!heheehe..
========================================
sila lihat gambar yg aku copy sahaja okei..

(1)  cendol..

(2) puding caramel..ayah belikan sy tiga slice taw..hehe..

(3) sambal tempoyak+petai+ikan bilis..terbaek!!

(4) Spaghetti yg saya mahu!nyumm nyumm!:)


THAT IS WHY I LOVE THEM!

 with my dad..



XOXO Leena.

No comments:

Post a Comment