Saturday, August 14, 2010

Padah tak pegi Kor.

Bagi pelajar Uitm, dorang taw ape itu kor..tp Uni yg laen xtw la plak..same je la kot..tp xpe, aku tetap gak gitaw ape itu kor..KOR tu sejenis penyakit berjangkit yg boleh mendatangkan kegilaan dan kesewelan bg sesiapa yg terkena..sawan babi pun boley kena..(sila susun ayt dgn sempurna, cik leena!) PERCAYAKAH ANDA terhadap penyakit tersebut??okei, disini aku ingin menyatakan bahawa SUMPAH aku tipu korang..haha..KOR tu cm kokurikulum kt skola je pun.. Berbalik pada benda yg aku nk cite eyh..

Setiap hari selasa petang, aku ade kor..aku masuk Institut Keluarga Islam..ala-ala Pra Perkahwinan gak lam silibus dye..amacam der?gempak x gempak gua masok kor tu..sem lepas masuk Kesatria..masok sem neh je, semangat berkobar-kobar nk bina masjid..eh!bina masjid plak..maap2, tersyasyul seketika..! bukan ape, lam kesatria tu byk kawad la, camping la..haih! sumpah la x suke..minat aku bkn ke arah tu ea..coz certain org suka camping n sume2 tu kn..tp aku x..

 MOTIF???


CERITA BERMULA!

Pada hari Selasa bersamaan 29 Syaaban 1431, iaitu 10 Ogos 2010, sikap malas aku untuk pegi kor suda membuak-buak..knp??penat ke?ntah..so, cara mudah alasan x pegi kor adalah dengan mengambil time sleep kt UK..huiyooo! UK tuuu..PERCAYA LAGI KAH?anda di tipu hidup2 lagi..UK= Unit Kesihatan atau dengan bahasa mudah MEDIC..ade budak2 kurang didikan plak panggil MEDEC..ahh lantak kaw lah nk pggl pe pn..janji tempat yg sama, tempat masing2 berlakon sakit ntok amek MC..macam aku..haih!
Waktu kor aku pukul 5-7 ptg..tp sebelum tu ade kelas Bel..mane la x mls kn..abes je kelas Bel aku dengan Peah g lepak2 kt Uwais (bukan nama sebenar), atau dengan bahasa malas, MASJID.. sementara tunggu waktu asar masok, masing2 da buat muka mls nk pegi kor..tgh baring2 lam Uwais, si Peah mengeluar kn hajat yg terbuku duhatinya.."wei, aku malas la nk pegi kor ptg neh..g medic jom..".. Sepantas kilat impak maksima aku pandang dye lalu bertanya.."kaw biar betol dowh..nanti da sampai medic kaw nk ckp saket ape?"si Peah berkata.."aku ckp la aku pening kepala..lagi pn smlm kn aku x cukop tidor"..Aku memandangnya dan berkata.."abes aku nk bg alasan ape plak erk? nk cakap saket perot lah..okei x?".. Peah pun menjawab.."haa,bley2! jom!" Bila sama2 da jom tu, ape lagi...sama2 jadi setan la bila da kuar Uwais tuh..kami pn bersiap2 pakai selendang, pin sana sini...tadaaa!ciap! okei jom gerak..

 maaf, tanak pandang awk..!

Walaupun Medic jauh lagi, tp aku start buat muka sakit..haha..bab2 sakit neh aku bley blah lagi la..Dah sampai kt luar pintu medic, kteorg nmpk kertas atas meja kaunter tuh tulis "KAUNTER TUTUP"..waddafish!mcm mana neh..??time tu nk dekat pukul 5 da..plan x jadi ke??risau gak..tp dengan gigihnye Peah masok buat muka sakit ntok dpt mc..aku plak dok kt luar, tunggu Peah roger baru aku masok..selang beberapa minit selepas di-roger oleh Peah, aku pn masok lah medic ngan muka sakit+innocent..

Sister:   Awk sakit ape neh?
Aku:     Saket perot..sakit sgt2..(sambil buat muka tahan berak)
Sister:   Terok sgt ke saket awk tu?
Aku:     Terok la gak..sy nak mc..
Sister:   (berfikir) Ehmm! okei lah.. bg kad matrik awk..
Aku:     (hai! senangnya dalam hati,..!!!)

Beberapa minit kemudian..

Sister:   Awk, mari sini..doktor panggil..
Aku:     Oh, sy ke??
Sister:   (mengangguk iya)

Perbualan aku dengan doktor..

Doktor:  Duduk..awk saket ape?
Aku:       Saket perut..xtw la kenapa..angin kot sbb td sy mkn byk sgt..
Doktor:  So, awk nak ape neh?
Aku:       Saya nk mc..jap lagi sy ade kor..xlarat nk pegi..(muka tahan berak dikekalkan+duduk  terbongkok2)
Doktor:  Yeke?? Ke awk mls pegi kor?
Aku:       Eh mne ade..saya nk pegi tp saket sgt..xlarat la..(*dalam hati* hish doktor neh, tw2 plak pe plan aku kan.??!)
Doktor:  Saket perot yg mcm mne tu?nk buang air ke mcm mne?
Aku:      Ntah la..tp sy rse angin kot..dye cm menyocok-nyocok..(teringat ayt Peah)
Doktor:  Td ade sendawa byk2 kali x?
Aku:       Ade2..(hak ni aku x tipu,sumpah..sendawa sbb kenyang..haha)
Doktor : Emm..(sambil menulis kat record card)..awk kena INJECT neh..
Aku:       Huh???Inject kt mne?(Sialan! terkejut beruk aku..lam pale pk, klw aku x inject nanti doc syak aku menipu..tp klw inject tpulak, ape side effect dye..teruk ke??aduhhh!) Emm o-kei lahhhh...(redo je)
Doktor:  Okei, nah..amek kad awk bg kt kaunter ubt tu..nti nurse panggil, awk masuk lam bilik tu *sambil menunjuk lokasi tersebut*..ade nurse inject-kan..


Aku pn berlalu keluar dari bilik doktor..Kebetulan si Jah dtg kt medik jugak..aku pn cte kt Peah ngan Jah..dorang gelak besar pulak kt haku..xpe2..! Tgh sibuk2 bercerita, nurse panggil..Dorang lagi la ketawa berdekah-dekah kt aku..kuang hajaq! Masok je lam bilik tu, nurse kuar kn jarum..MAK AIII!  tak macam PANJANG lak kan jarum tuh..tp ape kan daya..bg je lah lengan aku ntok disuntik dengan perasaan paksa rela neh..Pergghhh! baekkk punye lepas kne inject..sumpah saket!
Keluar je bilik tu Peah ngan Jah gelak2 lagi kt haku kn..langsi tol..sabar je la..aku pn gelak gak kt diri sniri..nk tipu tp kena padahnya..terok plak tu..

Merah muka+berpinar mata kot pas kena suntik..giler kentang effect dye..balek je dari suntik, tros masok bilik..buuummmm..!tidor!sampai la kol 8..asr,maghrib terlepas..isyak baru qadha' sume tu..
Malang betol naseb haku ary tuh..agaknye kena sumpahan dari ustaz kot sbb sengaja tanak datang kelas dye..hehe..

So, moral of the story.."nk tipu biar berpada-pada..bwt jahat berkali-kali okei..?renung-renungkan dan selamat beramal":)


SEDANG MERENUNG NASEB YG DITIMPA~

XOXO Leena.

2 comments: