Monday, November 15, 2010

Gelak kat orang, aku pun sama!

HAHAHAHAHAHAHA! padan muka!
Kita mulakan ceghita dengan gelak ketawa dulu yer sbg senaman muka..mari ikot saya..!
BAHAHAHAHAHA! *mata anda pasti kan bulat..jgn sepet cm anak cinapet tw!*
OKEI, da abes gelak..


Mesti kaw kaw dan kaw pelik kan tibe2 aku ajak gelak sama2..
Begini ceghitanya..pada pagi (6/11/2010) yg sungguh indah tp hati aku sgt rasa x indah sebab ade exam..semalam bizi ngan setadi sampai jam 3 mungkin..udah lupa..aku x buat sebarang persiapan ntok pagi esok kecuali baju yg nk pakai..tu pn iron cincai2 je..aku ade masa 4 jam je nk tidor, esok nk pegi berjuang da..

Jam 7 lebih2 cket aku bgn then siap2 nk pegi perang tp senjata x get ready pn..punya la malas sbb lam pale smlm otak haku cakap, ahh! sok bley kemas..xdek hal la tu..bknnya nk pegi skola pn..bawak buku yg bley bwt bahu kte jatuh, jln terbongkok-bongkok..hadeh! sblm kuar bilik tu da cek, slip exam ade bwk x? seppp! pencil case? seppp! matric card? seppp! haa moh! lets jom..!siap2 pkai siper tros gerak ke hall..setengah jam sblm start aku ngan kwn2 yg laen da sampai dpn hall tuh..sume dok pgg note, handout sume..masing2 sume scan je sbb smlm mst dorang da baca..aku? owh! lupa bwk lah..heee...

Sambil berborak2, tggl ag 20minit sblm exm, Peah check bag nye tgk2 slip exam sik ada..hah mne x menggelabah dye..dgn cuaknya dye gtw aku, "weh, aku tertinggal slip exam lah"..aku sroh dye pegi amek slip exam kt bilik..terpaksa la dye berjalan kaki..tp masa dye nk balik ke bilik tu, ade bas uitm..so dye juz naek bas uitm tu balek ke bilik..xdek la dye pnt sgt..Jah tanya kt aku, mne Peah nk pegi..aku ngan gelak2 ckp dye balek bilik g amek slip exam..pastu ade mengata2 cket sambil gelak2..

Tinggal lagi 15 minit nk start exam, aku check beg aku nk tgk slip exam ade ke tak..kot kot lah tercicir ke ape ke..oh ade! slip exam yg berlipat 4..dgn bangganya aku bukak slip exam tu nk check nama takot tersalah bawak..tgk2 nama si Jah! damn! aku tersilap bawak slip exam doh!arghhh! yang Jah neh da tergelak2 da tgk aku slh bwk..aku pegi bwk slip exam dye plak..menggelabah giler vv..teros jln cepat2 ke bilik..jarak hall ngan bilik aku tu tanak jauh plak..perghh! sabau je la..Peah da rilex2 dlm bus, xdek peluh2 pn..aku neh da berair ketiak jalan laju2 balek bilik.. last2 aku ngn Peah sampai sama je..punya la express aku jln..Peah da gelak2 da kt aku..hampeh! 

Lepas pd kes tu, aku tros ciap kn awal2 slip exam, letak lam beg..x la aku menggelabah lagi nanti..

Naseb masa masok hall org x start menjawab lagi..tp segan sbb ade org pandang2..hee..

Moral of this story: Nak gelak biar berpada-pada..bila da gelak sekali, gelak besar teros..jgn cover2..!:D


XOXO Leena.

No comments:

Post a Comment