Wednesday, July 20, 2011

Apa nak jadi lah!

Assalamualaikum sahabat handai!



okei bye! ni je entry sy untuk ketika ini..=D









































Agak-agak korang bengang tak kalau aku buat entry mcm tu? bg salam lepas tu terus bye.. penat je kan buka blog aku..lepas tu kompem tak buka-buka dah..tapi rilex lah, main-main je pun..

Kali ni nk story mory pasal aku yang bajet pandai masak..puii!
Macam ni cite dia..maghrib tadi sumpah la aku lapar sbb mmg tu waktu aku makan tapi tgk bawah tudung engkau saji, ade makanan yg tengahari tadi je..ohh, tanak lah.. aku cuba geledah freezer..yesss! ade burger! ade nugget tempura! ade pau! n i have decided nak goreng nugget je sbb ade 8 ketul je tinggal..so alang-alang tu baik habis kan terus..iye dak?
Takut jugak nak goreng segala ni..al maklumlah da lama x pegang kuali..balik minggu-minggu pun aku bukannya masak sgt..tlg tgk lagi ade la.. tadi je la aku buat sendiri sebab lapar sgt..

Baiklah, intro aku x perlu panjang lebar..

Baru je isi minyak dalam kuali, x lama lepas tu bunyi 'pop pop' dalam tu..uish! musykil.. sbb setau aku tadi lepas basuh kuali, aku dah lap sampai kering..hawat ade bunyi lagi..? tengok-tengok ada semut merah daaaa =.=' ceyt! nasib ler aku x letak banyak minyak..boleh jugak aku buang..kalau x, membazir dah..1 hal plak nk mengangkut kuali tu..
Lepas masuk minyak baru, tunggu minyak tu panas baru lah aku masuk nugget 5 ketul..goreng punya goreng, x sabar nak angkat letak dalam piring ni..dah elok warna kuning nugget tu, aku pun gigih la amek piring yg beralaskan tisu untuk serap minyak.. dah angkat 4 ketul, lagi seketul x berangkat.. piring dah dekat dgn kuali..habis dekat aku bg piring tu, sekali......terbakar tisu tu nyahhh! cuak giler wooo! igtkn boleh ler tiup biasa-biasa je untuk padam kan api tu, makin merebak ade la..cepat2 aku pergi sinki, cucur dengan air..fuuhhh! selamat! tingkap dah memang buka siap-siap untuk pengudaraan yg cukup..
Lepas tu aku sorok la tisu tu, bajet tanak bagi mak nmpk la kan..tapi kantoi jugak bhai! sabo je lerr.. nasib x kena marah..

nampak x bahagian hitam-hitam tu..haa tu lah yg terbakar td..
 elok-elok besar tisu tu, kena api terus kecut..*ehh, ekau igt ni plastik ke???*
aku cucur dgn air la..tu pasal tisu tu jd kecik sikit..

Hadesss! masa sem 2 burger hangit..sem 3 xdek kot..sem 4 tisu plak terbakar..nanti ape pulak erk..haish! ni la jadinya kalau jarang masuk dapat..parah parah!

Tapi kenyang jugak la dpt makan 3 ketul nugget td..yg selebihnya aku bg akak n adik aku makan..

Okei bye! *kali ni bye betul-betul*

 XOXO Leena.

No comments:

Post a Comment