Thursday, November 20, 2014

Kenapa dah takde mood nak berblog sekarang?

Assalamualaikum. Hai.

Lama sangat tak buka blog sekarang. Default picture pun gambar lama. tak tukar tukar. Dengan shawl hitam bersilang berlilit atas kepala, dengan pipi besarnya. Eh kelakor lah. Aku ke tu?? haha. Malas nak tukar default picture. Nak biar macam tu je sebab macam kenangan masa aktif blog dolu dolu la konon. Cey hek eleh sangat. Tapi sekarang takdanya der nak bersilang bagai. Lilit pun ala kadar je. Janji kemas. Apa omputeh kata tu, "Less is More"? Ha gitulah konsepnya.

Eh masih tak menjawab soalan dekat tajuk entry ni kan? Kenapa takde mood nak berblog?? Hmm mungkin sebab masalah diri yang malas plusssss line dalam rumah aku ni weng sikit (alasan). Eh bukan sikit tapi banyak! (alasan lagi) Masalahnya dalam rumah je yang macam ni. Keluar tiga pat tapak dari rumah terus line okay. Takkan aku nak bawa laptop duduk tepi longkang untuk update blog semata. Tak koser lah aku. (alasan lagi dan lagi. hahaha) Ni pun kebetulan line celcom kasi chance, tiba tiba laju. Dapat juga update.

Hmm dan ni serba sedikit pasal aku. Sekarang aku masih lagi di Uitm Kota Samarahan, Sarawak. Kalau diizinkan Tuhan, sem depan sem akhir aku. Praktikal kat Sarawak ni ha. Company apa itu belum pasti lagi tapi yang pasti memang menetap kat negeri orang lagilah. Tak dapat praktikal dekat negeri sendiri pun. Tapi takpe, masa ni lah kita nak berjalan dan tengok tempat orang.  Nanti nanti entah bila pulak aku nak datang Sarawak. Yedak Jemah? Daaan aku dah pindah, tak duduk rumah lama. Jauh sikit dengan kawan kawan sekolah dulu. Tapi dalam daerah yang sama. hee. Ahh how i miss them! Lama sangat rasanya tak jumpa. Balik cuti mid term+Raya Haji itu hari tak dapat jumpa lepak ber-abc ber-laicikang sama sama. Nantilah. Balik sem break bulan January baru dapat jumpa gamaknya. In sya Allah. And I can truly say that I'm happy with my life now.

Dah. Tu je la kot. Takde apa yang menarik sangat pun. Penulisan pun semakin membosankan sebab lama tak menaip. Idea nak menyembang, berborak pun dah kurang. Skill nak perasan lebih lebih pun dah takde. Mungkin ni faktor hormon kot. TIBA TIBA!! sangat takde kena mengena hokei.

K. Aku belanja gambar satu. Kot dah lama tak nampak ke kan. Cececehh! poyo nak mampui.
Ni raya keberapa tah. Beraya rumah kawan lama (Liyana). Kenal dia dari sekolah rendah lagi but she is not in this picture tapi ayahnya ada lah. Tu yang jersi hitam oren. Yang lain tu semua kawan sekolah.


Anything I will update on MY TWITTER and MY INSTAGRAM sebab blog jarang sangat buka. PEACE!


XOXO Leena

2 comments:

  1. Hmm...lama betul tak update. Zaman diploma dulu rajin sangat kau update yek..degree ni kurang pulak updatenya...kalau tengok pada blog archive tu..untuk tahun 2014 baru sekali kau update...mungkin faktor usia kot...23...mood berblog tu dah pudar da yek..

    ReplyDelete
  2. i miss you ninaaaaa. update laa selalu jika punya kelapangan waktuuu. xoxo jejey. hahahahaha

    ReplyDelete