Wednesday, June 30, 2010

My life. (part 1)

Tiba2 terasa nk ckp sal aku kanak2, muda3, dan masih x brape nk matang..kebetulan td ngah boring2 on9 pas2 belek2 http://www.myspace.com/ena_syera dgn http://profiles.friendster.com/syeerah91 ,bukak la album lam tu..eh, ternampak la plak gambar2 yg aku upload dulu..masa skola..tp yg paling byk masa form 5 lah pas2 form 6 cket..
okei jgn risau, aku akn share gambar2 tu nanti..pas2 nk kutuk ke ape ke xkesah..:)

Kenangan masa tadika

Tah ape la nama tadika tu..Tadika Wawasan kot kat Terengganu..dulu aku liat giler kot nk pegi tadika..sampaikan mak kena tunggu kat luar..klaw x melalak, meraung je..satu hari tu mak balik umah senyap2 sbb nk jaga adek..pastu time rehat aku kua kelas tgk2 mak xdek..dye balik umah..haa mmg la aku meraung, da x kesah malu da..naseb je tadika dekat ngn umah tpstill nanges la..ish2, nyampah plak aku klw igt balik..ngde nk nanges2 bagai..haha..eh2, aku TAK MANJA lah! tlg cket! haha..lama2 kt c2 aku da okei..
pastu skali tu plak kaki ca'a (adek) luka, tersepit kat rim basikal..bese la budak2 kn..luka sana sini..nakal sgt, aku je baek..:) emm teruk gak kaki dye.. okei pastu mak nk g amek aku balik tadika, igt nk tggl lah si budak kecik tu sbb dye tgh tdow kn, then suddenly masa nk kuar ca'a terjaga n nanges2 plak..so mak pn sanggup lah dukung ca'a sampai kt tadika tu semata-mata nk amek aku..wahh! tgk pengorbanan mak terhadap anaknye..pergghhh! loveyousomuch lah mak..muaahh2!hehe..(mak2, handbag ina mane?). agk terharu disitu yer..

Skolah darjah 1

Naek darjah 1 plak, aku still tinggal kt Terengganu..skola kt SK Sultan Sulaiman 2..mcm biasa lah, mula2 masok tu mst la kne byk drama.. mnanges2 kena tggl..dlm 2 hari cm tu kot nk kena berteman..tu pn ayah yg anta sampai msok kelas aw..pastu tggl sbb ayh nk g kije plak..pastu lama2 da okei..kejap je kot skola kt c2 sbb kena pindah Rompin..

Skola darjah 2

Masok skola baru plak..SK Rompin..Kejadian yg sama berulang ag..mst nanges je nk kne tggl tp selang beberapa hari da okei..aku makin gagah g skola..bgs kn?bgs kn?:)
hah! kali ny da xdek da drama bagai..xdek nanges2 da k..tahan baek pnye!

Skola darjah 3

Pastu da lame2 kt skola tu aku jd pengawas pusat sumber (pss)..knp pss?ntah la..pengawas sumber skola kot..emm xtw..eh ntah2..hentam je..masa tu ngde2, gedik2 nk merasa jd pss kn..haa amekk! dpt jd pss..

Skola darjah 4

Darjah 4 neh plak aku jd cm giler GP @ GiPang.singkatan ntok Gila Pangkat, klw dak2 skola pggl..byk tol bhse singkat2 ni..mcm Mencapap = Mencari Popular, Lampi = Lambat Pick up.. ahh! byk ag lah..
Aku pn da dilantik jd pss pastu ckg nk lantik jd penolong ketua kelas plak..aku pn trime je la ngn redo..tp part yg x besh plak, hari pelantikan ntok pengawas skola, pss, ketua kelas, penolong kelas..time tu aku x tw nk beratur mane..last2 aku pilih la berbaris kt barisan pss kn..pangkat tinggi cket.. pastu masa nama aku kena panggil ntok amek sijil penolong ketua kelas, aku x naek stage pn..ckg pn da tercari2..dengar plak ade sorang dua ckg dok soksek soksek tntg aku sbb amek 2 jwtn skali gus..ahh kesah plak aku..! lantak la..dah ckg kelas lantik, amek je la..

Skola darjah 5

Aku da tanak jd penolong ketua kelas da n bg kt member aku suda..jd pss je..yg x bape nk menarik darjah 5 neh, aku dikenali oleh para guru sbb! sbb ckg2 kenal bapak aku..tu yg x besh tu..kes ny sampai masok skola menengah kot..haih! xske2! tp tp tp kdg2 tu besh la kn sbb kdg2 aku di utamakn dlu pas2 ckg2 pun igt nama aku..klw yg x besh plak bile nama aku dipetik ntok jwb la pape soklan dye nk tanya..klw 1x1 ke 9 999 999x0 ke, xpe jgak..ni x, bg soklan ssh2..pastu klw aku x dpt jwb mst perli2..adoiii! seksa gak kdg2 kn..

Skola darjah 6

Still jd pss..masa ni da pandai da nk suke2, gatal2, miang2, biroh2, kt laki..kire cm malu2 tapi mahu gitu lah..bese laaa, da nk meningkat ke alam remaja kn..gatai2 tu ape salahnye..alaa aku gatai pn kat laki kot, normal la klw cm tu kn..klw gatai kat pmpn cm ne??haa,tu da x straight da tu..ade weng cket..kn kn kn?

======================================================
to be continued

p/s: fuhhh! penat kot aku nk igt sume2 neh..kne refresh balik pale otak ni..tp yg penting zaman kanak2 sgt besh!

XOXO Leena.

4 comments: