Tuesday, November 16, 2010

Lunch aku.

Hari ni aku bgn agk awal, lam 9stgh pg cm tu..awal ke??woot woot! da tak taw nk bwt ape, so aku pn on lappy, then on9 je..on9 punya on9 punya on9, aleh2 x sedar da tengahari..pukul 1 da pn..heh cepat nye! eh adakah aku terlupa nk gosok gigi?mandi?makan lagi lah kn..eeuuww!
Halamak! perot plak bwt hal.. da ber-kriok kriok neh..acane?acane? dok umah sorang2 plak..mknn x kn berjalan kt aku..hmm nmpknye aku lah kena bgn, masak ape yg patot..tapiiii hari ni nk masak ape erk?tengahari along x mkn pn..aku sorang je, so better masak yg simple2 je..tak payah masak gah2 sgt, aku sorang je pn yg mkn..
Dengan berat montotnya terpaksalah aku bgn pegi mandi ntok masak..klw x masak, x dpt mkn plak..tengah syok2 mandi, *mandi pn syok ke leena??* tetiba terpikir nk bwt roti tulur(telur)..eh eh bukan yg tulur yg biasa2 tu taw! neh roti tulur luar biasa..haa lemme tell u'ols how to make Roti Tulur Luar Biasa naa..!

Okei, bahan yg u'ols perlu ade ialah Roti dan Tulur! tarak roti&tulur, tarak jadi maa..n then u'ols kena sediakan sos cili, sos tomato, garam, cheese(xdek pn xpe), black paper ntok hilangkan muak, dan margerin ntok goreng nya nanti..yer anak-anak, mak nk ajar cara-caranya plak ea..

Firstly, pecahkan tulur n pukul sampai anak ayam mampos..hehe. xdek lah..k, lam tulur tu, u'ols letak garam secukup rasa, agak2 lam segenggam pn xdek hal..eh sorie, aku tipu yg tu..err sebelum tu, roti tu kasi potong tecik2 ea..lam besar ice cube jd la..lepas tu, masok kan sos chili+tomata+cheese..then pukul pukul pukul sampai jadi warna biru sekata lah..

Panaskan pan, guna periuk pn boley..masokkan margerin dlm pan..sesudah panas, u'ols amek roti yg da kerat2 tu, celup lam telur yg u'ols da belasah kasi pukul td..alaa caranya lebih kurang wt roti tulur biasa jgak..tinggal bahan je yg kena tambah cket..goreng tu jd lama2 sgt nanti hanget cm aku bwt tadi..bahahaa!kantoi! da ciap goreng, pastikan pinggan tu u'ols alas ngan tisu k..kasi minyak kt roti tu serap kt tisu..baru la x geli meli nk mkn..da siap letak lam pinggan, taburkan cket black paper.. haa! da ciap kn..sonang jo..tp td aku mkn roti tu cicah sos cili..baru sedap cket..plus ade plak ayaq batu campoq..lagi ummpph!!

sekadar hiasan.

Tu je lunch aku ntok hari ni..simple kn? kenyang pn kenyang..bg aku la..tak taw la korang cm ne plak.. 

Masalah problem (eh sama je)  nya, aku terlebih isi garam lam tulur tuuuu..abes jd masin roti aku..pastu goreng tanak lama plak..hitam jd nye.. so, korang amek la ikhtibar neh yer..jgn terlebih isi garam, jgn goreng lama2..telur cepat masak tw..taw la korang dok terhingat kt boypren tp jgn la tgh masak pn dok terhingat jgak..karang roti telur tu xdek bentuk roti da..jd cm arang plak..acane? acane? haa kan susah tu..okei, tu je entry ntok kali neh..

Selamat Men-terai..!

XOXO Leena.

No comments:

Post a Comment