Thursday, December 23, 2010

Dapat jumpa 2 tahun sekali.

Ape yang 2 tahun sekali ni???

Sebenarnya entri ni aku nak cakap sal makan tengahari tadi je..heee..Semenjak dua menjak mak aku balik dari Mekah ni, rasanya x pernah kot mak aku buat kari daging..sebab tu kali ni ober eksited cket nk buat entri sal ni kn.. Bukan kari biasa2 mak buat, ni kari yg luar biasa sbb mak buat kari daging kobau..! perghhh meletuppp!

Tengahari tadi masa aku dok sibuk meng-on9-kan diri, dengan perutnya lapar nk mati, tiba2 datang pulak bau bauan kari + ikan masin (kantoi x tlg masak) ..haih! x senang duduk aku..mmg x sabau giler nk makan..then aku turun dgn harapan kari da siap la..malangnya x siap lagi..hoh! so aku pn tgk je la lauk ape yg da siap tersedia bawah tudung salji saji tu..mcm2 ade! yiihhaaaa! lagi la x sabau aku nk melantak..pastu aku juz amekkan pinggan and cawan2, letak atas meja, buat air..aku tlg buat keje yg senang2 je..haha..

Tunggu punya tunggu punya tunggu..tunggu punyaa..tadaa! da ciap pun..!x sabau nk makan..nyumm nyumm..!(gosok2 tgn)

minyak cm terlebih cket ni..tp tetap sodap!

kacang brendi bendi pun ade..

sambal yang xdek belacan..kalau letak belacan, malang karang semua menggaru.:)

ikang maseng (ikan masin)


makan la ulam-ulaman utk dapat awek cun awet muda..

Tengah syiok makan, ayah cakap kat kak sabariah (kakak ipar) "tambah3, lauk ni mak buat 2 kali setahun!"..
Pelik jugak aku nape mak jarang buat lauk ni tp bgs gak jarang2 buat sbb aku bkn ade sgt kt umah..dok jengka kecintaan je..balik pn jarang2..eh! yeke?? so org2 kt umah xbley makan yg best2 kalau aku xdek..nyiahahaha! *gelak syaiton!*
Heee.. xdek lah, aku pn x tau nape mak jarang masak lauk ni..naseb hari ni sempat aku merasa lauk cmni..x la kempunan aku nak makan kari daging kobau..:D

p/s: aku tau la korang makan lagi best..x payah la berlagak..tembak kang! :p

XOXO Leena.

2 comments:

  1. bleh buat kat umah andong..! ngahahaha
    :D

    ReplyDelete
  2. andong pn xdek kt umah..acane? acane?
    haaa...:)

    ReplyDelete