Friday, October 14, 2011

Raya 2011..(dah masuk bulan 10 kot!)

Hey hey, jangan cakap aku merepek merapu meraban! memang entri aku kali ni pasal raya..bukan lambat sikit dah ni, lambat banyak dari orang lain..bukan ape, malas tu 1 hal..lepas tu asyik balik kampung je..tak boleh online pulak, tu pasal tak hapdet2..sampai la ke hari ni baru seru datang nak buat pasal RAYA..ahh lantak lah lambat ke cepat pun..janji dalam tahun ni jugak..mak tak kesah!

Amacam raya korang tahun ni?mesti meriah je kan? Raya pertama dan kedua aku tak meriah sangat lah sebab tak pergi beraya rumah orang sangat pun, plus aku raya kat sungai lembing..kampung mak aku..memang kat situ tak banyak berjalan..dengki je bila sedara mara kat bukit setongkol belah ayah tu pergi berjalan-jalan..fuhh!menguji kesabaran betul..petang raya kedua baru balik bukit setongkol tapi malangnya takde orang kat rumah..dorang pergi beraya wei!hampeh ! so kiteorang balik je rumah kat batu hitam..nasib dua-dua kampung dalam Kuantan je..dah malam baru balik semula kat bukit setongkol..malam tu barulah terasa meriahnya suasana hari raya!makan ramai-ramai, gelak-gelak apa semua..

Esoknya kaum ibu buat nasi lemak sambal sotong+ayam berempah..memang molotop(meletup) kata ko! tapi pagi tu daripada 5 orang anak-anak andung yang ade, 3 orang dah nak chow..tinggal la family aku dan mak ngah..pastu sunyi la rumah tuuu..
Meh jengok suasana hari raya saya..=)

HARI RAYA PERTAMA
















===================================================================


HARI RAYA KEDUA (baju yg sama, shawl lain sbb terlupa bawa baju satu lagi)
 di jambatan gantung (gayat woi!)



 bella!


 dah nak balik bukit setongkol


 dah sampai bukit setongkol





dah ni kenapa??

=====================================================================

HARI RAYA KETIGA (meriahkan??)

 sedara mara di bukit setongkol


 aku punya..kantoi ayam dua ketul..tamak doh!

 balik balik!



lah! apahal??

====================================================================

HARI RAYA KEEMPAT (breakfast di rumah sepupu ayah)

 mee jawa

 roti jala

 saya punya!:D

 dah kenyang terus main psp!

 balik balik!

bye semuaaaa!

Dah, ini jelah yg boleh kongsi gambar-gambar raya..selebihnya di PESEBUK ..besar-besar pun dapat duit raya!yeayyy!=D

chiioww!

XOXO Leena.

2 comments:

  1. eh,itu kaki akak sy..! huekk huekk huekkk

    ReplyDelete
  2. laa kaki kakak awak ke?pasai pa pakai selipar lain sebelah tuu?

    ReplyDelete