Wednesday, August 7, 2013

Selamat Menyambut Ramadhan Al Mubarak & Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin.

As salam. Hai. Selamat menyambut Ramadhan Al Mubarak kepada awok seme. Rasanya tak terlambat lagikan nak ucap tu. Alhamdulillah, dapat lagi aku berpuasa tahun ni. harap penuh la. HARAP! haha.
First time aku berpuasa diperantauan. lu memang ar nampak tak jauh mana pun tapi wa ni rasa jauh bai. *ceh tetiba cakap macam minah wempitz!
Rasa sayu kot. Tapi nak buat cemana, tanggungjawab kan. dan sempat 4 hari je puasa kat Kuching. 4 hari tu juga lah aku berbuka awal. Aku dah kenyang, kawan kawan kat semenanjung baru nak makan. mihihi. Mujur jugalah kejap je puasa kat sana. kalau tak, boleh gugur rambut aku pikir pasal nak makan apa. nampak macam perkara remeh tapi bagi aku rumit kot! For your information, dalam puasa 4 hari tu 2 kali aku berbuka dengan megi hokkeyy! Kalau sebulan aku kat sana, berapa kali pulak la aku makan megi kan. tu baru berbual pasal berbuka. kalau sahur, makan instant porridge. INSTANT=SEGERA. makan semua nak segera je. Curah air panas, tunggu 2,3 minit. siap! so dengan segeralah segala penyakit datang, rambut pun hilang. tapi Alhamdulillah aku belum tahap kronik macam tu lagi. risau juga. sigh.

Oh ya, aku dah selamat sampai Kuantan pagi tadi. Beriya bersengkang mata, semata nak tunggu flight pukul 6 pagi tadi. Sahur pun kat Mekdi airport Kuching je. Dan harini dapat berbuka dengan kesayangan dirumah. OHH! bahagianya rasa makan masakan mak setelah almost 2 months tak balik rumah. Meroyan juga lah.
Kuching-Kuala Lumpur-Kuantan adalah perjalanan aku pagi tadi. Sampai je luar rumah, dah dapat bau sesuatu yang menyelerakan. Sangat menggugat keimananku. cewah! Mak masak sup ayam kampung, special untuk aku katanya. Macheh mak. :*
Pergh perasaan masa tu rasa macam nak ambil-mangkuk-isi-sup-ayam-pastu-hirup. Tapi sesungguhnya aku sedang berpuasa.
Mata semakin layu. Ayah siap cakap lagi, "pergilah tidur sampai maghrib".  Maksudnya tidurlah puas puas. Dia tau anak dia tak cukup tidur. tengok mata je pun dah tau kan. Aku pun apa lagi cepat cepat tukar baju, buat apa yang patut, pastu krohh krohhh.
Pukul 4 dapat call dari ayah. Nak kejut aku rupanya, padahal duduk serumah. Ayah tak rajin naik atas la tu. Mujur juga ayah kejut, kalau tak, ada aku sedar lepas maghrib. mengantuk dan penat yang amat kot.

Sem break kalini lama sikit, dalam sebulan lebih. best best! dengan ada anak anak buahnya. Oh ya, sekarang aku dah dapat 2 orang anak buah. Sorang lahir awal tahun, sorang lahir tengah tahun. Dan sekarang tengah tunggu yang hujung tahun pula. Perempuan dan lelaki. bertambah meriah la raya tahun ni.! yeayy!


muka tak sabar nak balik

the clouds

tak banyak pun barang bawa balik

===============================================================================
Yang atas tu entry lama. lama dah aku taip cuma tak publish je. pasal apa entah.
tapi takpe, ni dah publish pun kan.
So esok dah raya kan. dah habis puasa pun. Macam seronok je rasa tahun ni. ada baby baru lagi. suka suka suka! ok lah, di kesempatan ni, aku nak minta maaf atas segala kekhilafan. kot ada terperli ke terkasar ke ter apa apa lah kat orang yang baca ni kan. kalau takde, Alhamdulillah. kita 0 - 0 lah ya. esok nak raya kaaann? hihi.

SELAMAT HARI RAYA 
MAAF ZAHIR DAN BATIN
dari saya dan suami. anak coming soon.



p/s: saya ada instagram dengan keek dah. do follow me. hikhik. IG: leenaamir KEEK: LinaaAmir

Till we meet again.

XOXO Leena.

No comments:

Post a Comment