Tuesday, September 10, 2013

Sebelum Raya

Orang lain dah lama cerita pasal puasa, raya dorang tapi aku baru je nak cerita ni ha. Takpe kan kan? Tapiiii aku nak cerita pasal sebelum raya dulu. Lama dah aku peram gambar dan cerita ni. haih!

Itu hari aku dapat green light dari ayah untuk berbuka puasa dengan kawan-kawan sekolah kat luar. Rasa macam terkejut gila bila ayah cakap boleh pergi. Padahal saje je tanya sebab dah tahu jawapan dia mesti negatif punyalah. tapi tetiba je positif. Memang suka bebenor la aku. Yela, dah lama gila kot aku tak jumpa kawan sekolah. Mereka sesama mereka tu selalu la jugak jumpa, aku ni je ha yg mereka susah nau nak jumpa. Ayah sangat menjaga terhadap anak-anak daranya ya. lagi-lagi aku, kaki jalan. Tak reti duduk diam. Harap maklum. kehkeh.

Dan mereka telah planned nak berbuka kat padang MPK tu ha tapi tak jadi. Aku memang prefer berbuka kat kedai makan dari padang. Sebab tak selesa satu, pastu kena bawa air basuh tangan sendiri apa semua. Tak berkenanlah macam tu. Kalau aku senang keluar, selalu lepak ngan dorang, takpe jugak. Ni aku ada beberapa jam je nak lepak, nak gila-gila semua dengan dorang. Better makan sedap sikit kan. So pergilah kami ke sebuah restoran. Apa entah nama restoran tu. Wwwf Restoran kot. Entah berapa banyak W dia ada. Tak hengat! Sorry. Maka kami berbuka puasa disitu. Sedap! Sedap ler dah lapar ahkak ahbang oii. 


kami berkawan since kecik lagi.
Liyana (tudung biru), Lyana (tudung kuning), Lina. 3L kata ko!


 Lepas makan, solat, kami ke Teluk Chempedak. Tak tahu nak gi mana sebenarnya tapi nak lepak tapi tak nak makan sebab dah kenyang. Aku cadangkan ke TC amek angin, tengok orang kat sana. Bila dah sampai sana, lain pulak cerita dia. Ada mak cik jual bunga api. Makaaaa.. berbunga api lah kami! Seronok! Tak hirau dah apa orang nak kata janji kami gumbira. kehkeh. Dengan gigihnya nyalakan bunga api kat pantai. Faham-faham je la kalau dah kat pantai tu confirm angin kuat.











Tak ramai sangat join tapi ok la, seronok! lepas tu balik dengan hati gumbira jumpa kengkawan.

K tu je. Nanti sambung pasal raya pulak k.

XOXO Leena.

No comments:

Post a Comment