Thursday, December 16, 2010

Gigih bangun awal tolong mak.

Ohooooohoi! eyt senyumlah, senyumlah cik abg ku sayang.. eh! betol ke lagu M. Daud Kilau tu cam tu? aku bantai je..asal sedap, aku tulis..hahahahha..*gelak cam puaka!*


pesanan aku kt ateh sebelum aku masok tidur..(kepit kt baju kurung dye sbb pagi2 dye bangun nk g keje, senang nmpk)
dengan harapan esok xdek org nk kejot aku..
bley aku tidor lama2 plus aku hot sgt semalam..tidor kena kunci pintu, org laen xbley masok..tapiiii.......


Pg td aku bangun awal giler..x penah2 masa cuti sem neh aku bangun awl, neh tiba2 bangun awal plak..sbb pe??heh! aku punya pasal la..!haha, xdek lah..mak da ketuk pintu kuat giler mcm nk pecah pn ade..takot anak dara yg sorang neh x dengar..pdhl ketuk sekali dengar je kot..:P

Aku bangun ngan mamainya g bukak pintu, tanya mak nak ape..mak cakap " eh, turun cepat! tlg mak pasang besi kat langsir tu..yg lama mak da cabut nak basuh..syirah tlg pasang besi ea..sok malam tunang along ngan family dye nak dtg tu..cepat2! ayah suroh!"

Hadoiii, pagi2 da kena turun buat keje..mata neh berat je lagi..cm tanak bukak je terpaksa..masa dengar arahan dr mak tu, sempat lagi aku diri belakang pintu, sandar kn kepala pastu pejam mata..tertidur gak seminit..tp dengar la ape mak cakap tu..mak da abes ckp, aku juz balas.."emm." maksud nye baeklah..Yela, tgh2 mamai malas nk cakap..pas mak kua bilik, aku tutup kasi kunci itu pintu lepas tu...boooomm! tidur balek..nyiahaha! x guna anak dara neh!

ehh anehh!!aku xdek pun tulis guna pensil semalam..
tgk yg dlm bulatan tu..
oh! rupanya mek tu balas "Bwekk!! :D" kat aku..
hampesss!
tapi ateh bgs, bertindak mengikut arahan..!pintu telah pun dikunci oleh beliau pagi td..
ahahaa..


Ade terlelap dlm 10minit, pastu bgn tros turun bawah..x cuci muka, x gosok gg, x apa..haha..pemalas kn..mmg la cm tu..meh la ikot jejak aku..

Turun2 je, tgk xdek pun langsir yg mak suroh pasang tu..rupe2 nya ade atas almari lagi..bungkus dlm plastik..mak x buat turun pun sbb berat sgt plus berhabuk-habuk..ptuihhh! habuk masuk dlm mulut aku sbb masa amek tu mulut ternganga je..oh tu tipu..! pastu pasang la besi pencangkuk kt langsir sambil borak2 ngan mak yg tengah lap cermin kt sliding door..aku rasa leceh giler2 nk pasang besi neh..aku mintak tukar kije ngan mak,.biar aku yg lap cermin tp mak x kasi pulak..dye cakap x pandai nk agak bape jarak ntok pasang besi tu..adehh! aku pun buat je la..

Yeayy! ciapppp! maen bantai je pasang besi tu..aku sempat ag ckp kt mak, "ina tlg pasang besi neh je..org laen sangkut ea.." haha..n mak pun okei je permintaan aku tu..so xdek hal la tu kan..da ciap tu aku teros naek atas, masok bilik..sambung tidor! yeayyyyy lagi.!
tapi malangnya aku da xley nk tidur..x ngantok da..haih! so juz dgar lagu kt henpon..smpai la kol 11 lebih kot..baru lah on lappy, on9.!!teeehee...

Aku puasa pulak hari ni so x turun2 sampai petang..aku turun masa berbuka karang je..nyiahahaha!

Chow cincau!!:P

XOXO Leena.

No comments:

Post a Comment