Thursday, December 16, 2010

Makan malam saya yg simple giler.(Semalam punya..haha..)

Semalam mak aku dok ketuk2 pintu aku..dye suroh aku keluar pastu masak nasi goreng..ohh malasnyaaa! tapi apakan daya, aku cm malas nak bantah arahan mak..so siap2 la gi mandi, turun and keluarkan bahan2 mentah dr freezer tu..aku pk2 cm nak buat nasi goreng ikan masin je..tgk2 bahan cm x cukup, okei buat nasi goreng ikan bilis cincai suda sbb dalam freezer da ade sosej, nugget, ngan burger masa andung jaga kiteorg..tapi aku guna nugget je semalam..benda2 tu je sng  nk masak..goreng pastu makan..kenyang 30minit..!pastu makan lagi pastu tidur! haha, sumpah teruk..eh sampai mana dah td??terover plak kan..
Oh, buat nasik goreng ikan bilis cincai.. haa, da beriya aku keluarkan bahan mentah neh, aleh2 bila buka air kt sinki, taraaakkk! hadoi! potong stim betol lah..mood rajen da sampai, teros bertukar jd malas..so aku terpaksalah simpan balek bahan2 mentah tu..naseb ade nasik lemak yg pagi tadi ayah beli..bley aku bantai sebungkus..kenyanggg!pastu pegi naek atas ape ag kalaw bukan ngadap lappy pastu pupap pupap menaip la kan..da x tau nk buat ape..
Petang tu pulak mak jerit2, ketuk2 pintu lagi suroh aku turun masak nasi goreng..haih! da la td mood rajen dtg, air buat hal..pastu neh nak suroh masok dapor balek..hadoi! aku iyer kan aje..ade dlm sejam aku baru turun lepas mak bising2 kt aku..so aku pn turun, buat la nasi goreng paling cincai dan x sedap..
Dan2 je ateh balek dr kije pastu masok dapor..haa aku suroh dye goreng nugget..dye x kesah, bley je buat..pastu dye nk goreng ikan plak..hah! elok sgt la tu..aku plak kupas betik..
So makan malam aku sgt simple semalam..

Tadaaa!nasik goreng ikan bilis cincai namanya..=)



 ikan kerisi goreng

nugget ayamas
pencuci mulut..betik manis!

Makan makan makan..kenyang! naek atas, masok bilik balek..hehe..hudoh bebenor perangai anak dara neh..
Okei buibui..

p/s: hey, sape cakap aku x pandai masak haaa..???

XOXO Leena.

No comments:

Post a Comment