Wednesday, May 25, 2011

Buat Pahala Setiap Hari Khamis.

Pahala Pahala Pahala! yeaa Pahala..mmg senang nak dapat pahala kalau kita buat sesuatu perkara dgn niat yg betul dan ikhlas tanpa mengharapkan balasan..tapi orang zaman sekarang macam mana? fikirlah sendiri..aku pun bukannya baik sgt nak bisingbising pasal pahala dosa ni..chill =)

OHH! tetiba teringat pulak Andong kat rumah yang sibuk beli ais krim banyakbanyak untuk bagi dekat anakanak kecil yang main depan rumah..

Hari tu aku singgah kat rumah andong untuk menunaikan pekara wajib selepas penat ber-shopping ECM..dapat la jugak aku hangkut selai dua baju dlm ECM tu..boleh pakai kat kampus nanti..hee..sampai je rumah andong, perghhh! panas dia toksah kata.. biasa la kalau rumah papan waktu2 petang dgn cahaya matahari yg tanak kalah teriknya..sememangnya rasa bahang dalam rumah tu..aku pegi dapor pastu bukak pintu peti ais yang atas tu dgn harapan dpt la rasa kesejukan sikit..bukak je peti tu.. uhhhh! (tarik nafas dalam sedalam dalamnya) maaaak aaiii! banyaknya ais krim!! weehhooo! sedap ni kalau mcm ni ada kat rumah aku..makin bOOOOOlat la aku kan..

aku sempat rembat ais krim yang dalam cup tu 1 dgn.......

ini 1 ! sedap woo..!

Ingat nak rembat lagi tapi x sampai hati pulak sebab andong beli untuk bagi kat budak2 yang main kat luar rumah tu..jiran la tapi cucu2 dia plak makan lebih2..ish x patut, x patut! so amek dua je sudah..
Da lama jugak andong ceburi bidang ni..cewah! tapi elok lah, dari membazir beli kain pasang x sudah2..baju, handbag pun byk..bg kat anak cucu pun okei..haha! dan2 je..

Okei lah! Adiossaaa!

XOXO Leena.

No comments:

Post a Comment